Att röra på sig är hälsosamt det kan vi vara överens om, men tyvärr är det inte alla som kan vara ute och röra på sig i den utsträckningen de skulle vilja. 

Vattengympa är en skön och skonsam träning för din kropp, helst om man får träna i en varm och riktigt tempererad bassäng, kolla upp i din kommun vilka möjligheter det finns för vattengymnastik. Med denna typen av träning så kanske du kan komma igång och börja träna annat efter ett tag.

vattengympa

För att kunna få bättre kondition så krävs det att man rör på sig, konditionen kommer inte av sig själv. Kroppens förmåga att bygga upp sig är enorm. Om man tränar ett par pass i veckan så kommer man att märka skillnad på sin kondition. Är man otränad och med vad man själv anser vara en usel kondition så gäller det att man inte kör för hårt på en gång utan att man successivt ökar sin träningsdos allt eftersom. Framförallt så blir det mycket roligare när man känner att man gör framsteg och kan utöka sin träning.

Se även till att den så kallade vardagsmotionen ökas, det kan vara fråga om att gå 20 minuter tidigare till jobbet och promenera en längre sträcka än den vanliga kortaste sträckan. Samma sak när du går hem, låt det ta en halvtimme innan du är hemma. Här kan du med fördel öka takten så du blir lite svettig av din promenad hem.

Rekommenderade artiklar